ЗНАЧАЈ ПРАВИЛНЕ ИСХРАНЕ У ТРУДНОЋИ

Правилна исхрана има значајног удела у здравом животу у сваком добу, а посебно онда када останете у другом стању или када то планирате.

Током трудноће, правилна исхрана допринеће да се ваша беба развија и расте, а да се ви осећате добро и одморно. Свакодневном разноврсном исхраном омогућићете равномеран унос хранљивих материја потребних за развој бебе. Исто тако, да не бисте бринули, неке намирнице је најупутније избацити из употребе у том периоду.

Најбоље време да се почне са здравом исхраном је пре зачећа – на тај начин осигураћете и себи и својој беби одличан старт. Када одлучите да останете у другом стању, почните да планирате како, када и шта једете и доведите своју тежину на нормалу, да не бисте бринули о вишку килограма током и после трудноће.

Да ли да мењам навике у исхрани?

Најгоре последице неадекватне исхране по бебу јесу оне у првим данима трудноће и у последњем триместру кад се развија бебин мозак. Фетуси хранљиве материје добијају директно од мајке и зато је важно да трудница зна које врсте намирница највише користе њеном детету. Уколико сте се и до трудноће правилно хранили, мало је измена потребно да и током трудноће наставите тако – једина разлика је што се повећавају потребе за калоријама, беланчевинама, витаминима, минералима и водом. Сасвим је нормално да вам се апетит повећа и да једете више него обично јер вам метаболизам ради брже, али то не значи да треба да једете за двоје. Изузетно је важан квалитет хране, а не њена количина. Потреба за енергијом није много повећана, што значи да је довољно 300-500 додатних калорија.

Које све намирнице треба да буду заступљене на јеловнику труднице?

У правилној исхрани треба да буде заступљени угљении хидрати, беланчевине, витамини и минерали, односно треба дневно уносити представнике свих основих група хране – месо и његове алтернативе богате беланчевинама, хлеб и житарице, воћа, поврћа, житарица, млека и млечних производа.