BESPLATNO PROVERITE SVOJE ZDRAVLJE

BESPLATNO PROVERITE SVOJE ZDRAVLJE

Povodom obeležavanja Svetskog dana srca, 29. septembra 2017. godine, Preventivni centar i Služba polivalentne patronaže Doma zdravlja “Dr Boško Vrebalov” Zrenjanin učestvovaće u akciji koju organizuje Udruženja kardiologa Srbije – podružnica Zrenjanin i Zavod za javno zdravlje Zrenjanin.

Hipokrat kaže: „Bolest ne dolazi odjednom, kao iz vedra neba, nego je posledica dugog niza malih, neznatnih grešaka protiv zdravlja, koje se nadovezuju jedna na drugu i rastu kao valjajuća grudva snega, dok se jednog dana ne svale na glavu onog koji greši.” Pravovremena kontrola zdravlja je najbolja prevencija bolesti.

Akcija Doma zdravlja biće održana na Trgu slobode u centru Zrenjanina od 10h do 13h u okviru koje će se besplatno meriti krvni pritisak i šećer u krvi.

Pozivamo sve građane da u petak dođu na akciju i besplatno provere osnovne zdravstvene parametre i informišu se o zdravim stilovima života. Do tada možete uraditi kratak test kako biste proverili svoje znanje o prevenciji kardiovaskularnih bolesti.

KOLIKO ZNATE O SVOM SRCU?

1.Zdrava ishrana podrazumeva 5 porcija voća ili povrća dnevno. Koliko treba količinski da iznose porcije?

  • a) 50gr
  • b) 80 gr
  • c) 100 gr

2.Suviše kojih masti može da poveća nivo holesterola u krvi?

  • a) Nezasićene masti
  • b) Trans masti

3.Nakon koliko godina se rizik od nastanka kardiovaskularnih bolesti kod bivših pušača vraća na nivo nepušača?

  • a) 15 godina
  • b) 25 godina
  • c) Nikad

4.Da li znate koji podaci vam trebaju da bi izračunali svoj MBI (Body Mass Index)?

  • a) Težina i visina
  • b) Težina i vrednost krvnog pritiska
  • c) Obim struka i vrednosti krvog pritiska

5.Postoje dve vrste holesterola „dobar“ i „loš“? Koji je „dobar“?

  • a) LDL
  • b) HDL

6.Aktivan način života može smanjiti vaš rizik da obolite od srčanih bolesti. Koliko se preporučuje umerene fizičke aktivnosti?

  • a) 30 min, 5 puta nedeljno
  • b) 45 min, 3 puta nedeljno
  • c) 15 min, svaki dan

 

TAČNI ODGOVORI:

  1. b) 80 gr (što je 4 cveta brokolija, 7 cherry paradajza, 1 kruška, 2 šljive...)
  2. b) Trans masti (Trans masti se nalaze u pohovanoj, pečenoj hrani, pitama, pecivima...)
  3. a) 15 godina
  4. a) Težina i visina
  5. b) HDL  (HDL je „dobar“ holesterol, jer vraća masnoće u jetru na razgradnju).
  6. a) 30 min, 5 puta nedeljno


BMI Range Category
Less than 16 Severely underweight
From 16 to 18.5: Underweight
From 18.5 to 25 Normal (healthy weight)
From 25 to 30 Overweight
From 30 to 35 Obese Class I (Moderately obese)
From 35 to 40: Obese Class II (Severely obese)
Over 40 Obese Class III (Very severely obese)
View more information about BMI