PRVI KORACI KA NOVOM SISTEMU ZAKAZIVANJA

PRVI KORACI KA NOVOM SISTEMU ZAKAZIVANJA

Protekle nedelje održan je zajednički sastanak rukovodstva Opšte bolnice „Djordje Joanović“ i Doma zdravlja „dr Boško Vrebalov“ iz Zrenjanina na čelu sa direktorima dr Jovanom Sekulićem i mr Miodragom Subićem. Sastanku je prisustvovao i član Gradskog veća, dr Mile Kovačević.

Neposredni povod za sastanak bio je uključivanje zrdavstvenih službi našeg regiona u novi elektronski model komunukacije i zakazivanja pregleda pacijenata (IZIS) na svim nivoima zdravstvene zaštite, od primarnih zdravstvenih ustanova (domovi zdravlja) do sekundarnih (opšte bolnice i specijalne bolnice) i tercijalnih  ustanova (klinike i instituti), koji je naložilo Ministarstvo za zdravlje Republike Srbije.

Kao i svaka novina i ova je vezana za niz poteškoća, nejasnoća i nedovoljne opremljenosti svih ustanova a kao posledica toga nastaju nesporazumi, moguće su nepredviđene greške ili nedovoljno brza i odgovarajuće korekcija koja izaziva nezadovoljstvo osiguranika ali i zdravstvenih radnika.

Na sastanku su razmotreni svi aspekti problema, istaknute najvažnije mere koji se moraju preduzeti da bi se nastali problemi što  brže i efikasnije rešili i definisali postupci koji su obaveza primarnih i sekundarnijh ustanova kako bi se smanjo broj neželjenih komplikacija u postupanju.

Obaveza je svih zdravstvenih radnika da se potrude da  savladaju  primenu novog sistema komunikacije i zakazivanja (što se u najvećem obimu i postiže kroz svakodnevnu edukaciju) ali je zajednička molba svim korisnicima zdravstvenih usluga i zaštite da u ovom periodu imaju razumevanja za moguće tehničke greške i probleme koji se ne mogu uvek predvideti i izbeći.

Biće učinjeno sve što je u nadležnosti naših zdravstvenih službi, od izabranog lekara do  specijalističkih službi, da niko od pacijenata ne trpi zbog ovih tehničkih problema, hitni i komplikovani pacijenti neće biti ugroženi jer će biti lečeni kao i do sada, na  najadekvatniji dostupan način.

Očekuje se da tehniki poblemi oko zakazivanja u najvećoj meri budu rešeni tokom narednih nekoliko meseci i da će nakon toga elektronsko zakazivanja funkcionisati dobro na veliku korist korisnicima zdravstvenih usluga.

Rukovodstvo Doma Zdravlja Zrenjanin i Opšte Bolnice Zrenjanin očekuje razumevanje  gradjana, korisnika zdravstvenih usluga mole za strpljenje i podršku uz obavezu da zdravstvene ustanove i dalje intenzivno zajedno rade na iznalaženju najboljih rešenja na obostrano zadovoljstvo.

Zajednički stav obe ustanove je da je ovo početak napora da se ujednače neki kriterijumi i okviri obaveza koje bi trebalo da rezultiraju izvesnim poboljšanjima u pružanju zdravstvenih usluga gradjanima našeg regiona koji su i do sad imali kvalitetnu zdrvstvenu zaštitu ali i „dobro može biti još bolje“ kako je istaknuto na sastanku.

Scroll to Top