KAKO PRAVILNO POZVATI 194
Buduci da ljudi nisu informisani kako pravilno treba pozvati Službu hitne medicinske pomoći, nailazimo na mnogobrojne probleme sa sagovornicima i pacijentima čime se otežava rad ove Službe i pacijen dovodi u još kritičnije stanje. Kako bi izbegli nesuglasice i nejasnoće tokom poziva i nepotrebna objašnjavanja, sačinjeno je uputstvo kako pravilno pozvati SHMP na broj 194 i to uputstvo važi za sve službe ove vrste na teritoriji Srbije.
Pravilno upućen poziv hitnoj pomoći:
- predstavite se
- osnovne tegobe (kratko opisati na šta se bolesnik žali i od kada tegobe traju)
- ako se radi o povredi, okolnosti povredjivanja (šta se desilo, koji deo tela je povredjen)
- ime i prezime, kao i starost pacijenta (ako je nepoznata osoba približna starost i pol)
- ako se radi o saobraćajnoj nesreći – približan broj povredjenih
- tačna adresa (ako je zgrada, broj ulaza, sprat, broj stana, ako je na javnom mestu poznati orijentir – što tačnija lokacija)
- ostavite svoj broj telefona sa kojeg zovete ako su potrebne dodatne informacije
- nemojte prekidati vezu dok dispečer razgovara sa vama
- strpljivo odgovarajte na postavljena pitanja, ona pomažu u donošenju prave odluke o trijaži
- trudite se da budete smireni i da govorite razgovetno
Urgentna ekipa na intervenciju izlazi sa sirenom i rotacionim plavim svetlom – obeležja da se radi o kritično obolelom pacijentu i molimo sve učesnike u saobraćaju da poštuju ova obeležja I da nam ustupe prvenstvo prolaza.